Ugrás a fő tartalomra

Bevezető

Üdvözöllek Kedves Olvasó! A nevem Nagy Viktória, szenvedélyem a bútorfestés és sok más egyéb csináld magad dolog, amikkel az otthonunkat, szebbé, személyesebbé tehetjük. Eredeti szakmám szerint nem sok közöm van az alkotás világához, de már gyermekkorom óta sok kézműves és művészi jellegű hobbim volt, mindig is szerettem az egyedi dolgokat. A bútorfestéssel néhány éve ismerkedtem meg, és azóta semmit nem csitult a rajongásom. Nagyon sok - főként külföldi - oldalt böngészek új technikák és inspirációk után kutatva. És persze festek is, amikor csak időm engedi. A blogon az eddig megszerzett tapasztalatot és tudást szeretném, megosztani Veletek, illetve persze várom a Ti ötleteiteket, munkáitokat is. A közös tudásmegosztás segítségével remélem, hogy minden arra vágyó Alkotónak sikerül létrehoznia a vágyott bútorát. Ha érdekelnek a fentiek, tarts velem! Kellemes időtöltést és örömteli alkotást kívánok! Viki

Aranyozott, faragott fa keretes tükör felújítása

A garázsvásári szerzemények másik darabja, egyik nagy kedvencem, a tükör felújításának folyamatát szeretném most megmutatni Nektek.
Erről van szó:
Ez a darab nagyon a szívemhez nőtt, igazán gyönyörű lett - már ha szabad ilyet mondanom a saját munkámról. Bár itt az érdem leginkább magáé a tüköré, mert tényleg csodaszép, csak ki kellett vakarni a korábbi - nem túl igényes - felületkezelés alól.

Innen indultunk:
Nem látszik a fotón igazán, de eredeti állapotában a keret műanyagnak tűnt... Meg is lepődtem, amikor megfogtam és láttam, hogy ez bizony egy csodaszép faragott fa keret, valami nagyon furcsa, bebarnult - vagy eredetileg is elég furcsa színű - lakkszerű anyaggal bevonva, ami már jó néhány helyen fel is pattogzott.
Nem is igazán tudtam, hogy mi lesz belőle, amikor elkezdtem leszedni a lakkozást. Akkor láttam meg, hogy a bevonat alatt csodaszép aranyozás van. Úgy döntöttem, hogy megpróbálom nagyjából az eredeti állapotot visszaállítani.

Eszközök

  • Csiszolópapír, spakli, pici lapos fejű csavarhúzó, dörzsiszivacs és szinte bármi ami a lakk leszedésében segített a szűk faragványoknál.
  • Füstfólia (arany) és ragasztó
  • Pentart antikoló oldat (bitumen)
  • Akril lakk spray

1. A lakkot mindenféle eszközzel röpke 4-5 óra alatt sikerült eltávolítani...

2. A régi aranyozás sok helyen hiányos volt, ezeken a részeken füstfóliával pótoltam. Bekentem a felületet ragasztóval, majd kb. fél perc száradás után egy ecsettel rásimítottam a fóliát. A felesleget lesepertem.
3. Ezután már "csak" azt volt a gond, hogy a friss aranyozás nagyon elütött színben a régitől, kellett valami, amitől 50 évet öregedhetett az aranyozás 5 perc alatt :).

Szerencsére erre is van megoldás, én a bitumenes antikoló oldatot használtam. Ez egy sötétbarna folyadék (nem túl jó illattal, de szerencsére hamar elillan), amit ecsettel vagy egy rongydarabbal lehet felvinni a felületre. Ahol elég volt a kevesebb oldat oda ronggyal kentem, egy két helyre pedig vastagabban ecsettel.
4. Ezután a tükröt kimaszkoltam és a keretet akril lakkal fújtam át, így fixáltam a fóliát és az antikolást. És kész :)











A tükör eladó, ha érdekel kérlek vedd föl velem a kapcsolatot a FB oldalamon keresztül!

Remélem tetszett a leírás, és kedvet kaptál Te is az átalakításhoz. Ha igen, az alábbi linkeken keresztül eléred a bútorfelújítási alapokról szóló cikkeket, illetve az általam készített bútorok részletes elkészítésének leírásait is.
Bútorfestés alapok
Bútorfestés lépésről lépésre

Örömteli alkotást!
Viki

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorfestés alapok: a bútor kiválasztása

Sok weboldal foglalkozik már ezzel a témakörrel, de úgy érzem nem lehet teljes egy bútorfestéssel foglalkozó blog, ha nem az alapoktól indulunk. A megfelelő bútor kiválasztása nagyon fontos lépés, meghatározza a későbbi összes munkafolyamatot. A bútor állapota Sokan írták már előttem is, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni, csak olyan bútorral dolgozzunk, aminek nincsenek komoly szerkezeti hibái és nem hiányoznak nagyobb részei (hacsak nem vagyunk profi asztalosok). Ezek kijavítása és pótlása komoly szakértelmet igényelhet és sok esetben nem kevés pénzbe kerül. A bútor stílusa Általában megvan az elképzelésünk arról, hogy a bútorunkat milyen stílusban, milyen technikával szeretnénk átalakítani. Shabby chic, vintage, retro vagy más egyéb nekünk tetsző végeredményt szeretnénk látni a munka elkészültekor.  Nem lehet azonban bármilyen bútorból bármilyen stílust megalkotni. Minden darab esetén megvannak azok a technikák, amik jól mutatnak a felületen, amik kiemelik a b

Bútorfestés alapok: alapozás

A következőkben az alapozás rejtelmeibe avatlak be Titeket. Bútorfestés során én szinte kizárólag krétafestéket (esetleg tejfestéket) használok. Ezt ajánlom másnak is, mert gyönyörű végeredmény érhető el általa és rengeteg festési technika megvalósítható vele. A posztban a krétafestékhez szükséges alapozásról lesz szó. Alapozót az alábbi okokból szükséges használni: 1. A tapadás fokozásának érdekében. A krétafesték és a tejfesték esetén erre a funkcióra nincs szükség, ugyanis ezek a festékek önmagukban is nagyon jól tapadnak szinte minden felületre (a tejfesték esetén magához a festékhez kell tapadásfokozó adalékot keverni). Előfordulhat, hogy a bútort olyan helyre szánjuk ahol erős igénybevételnek lesz kitéve (pl. fürdőszoba) vagy a funkciója miatt gyakran kell takarítani, akár erősebb vegyszerekkel is. Ebben az esetben megfontolandó az alapozó használata, mivel ez növelheti a festék élettartamát a felületen. 2. Az "átvérzés" megakadályozása érdekében. T

Bútorfestés lépésről lépésre: krémszínű fésülködő asztal

Ennek a posztnak a témája ennek a kis fésülködő asztalkának az átalakulása: A bútor családi örökség, egy kislány hálószobájába fog kerülni, ennek megfelelően választottuk a színeket is, rózsaszín és fehér. Nem mondom, hogy kimondottan az én színeim, de a megrendelőért mindent :) Innen indultunk: Eszközök Pentart dekor soft alapozó Azúr Bagoly tejfesték  -  krémfehér * Pentart dekor soft festék - viktoriánus rózsaszín Pentart transzfer oldat Lézernyomtatóval nyomtatott képek Annie Sloan átlátszó viasz * A link a festék weboldalára irányít. A bútor szép állapotban volt, így csak egy nagyon finom csiszolópapírral végigcsiszoltam az egész felületet. Nem igazán tudtam eldönteni, hogy van e esély átvérzésre - volt már rossz tapasztalatom ilyen bútorral - így inkább alapoztam dekor soft paint alapozóval. Ezután kikevertem a tejfestéket a szokásos módon (1 festék : 1 víz : 1 tapadásfokozó), majd jöhetett a festés.  Két rétegben felkentem a krémfehér színt.* * Sokan megi

Kövess Facebookon is

Nézd meg pinterest oldalamat!