Ugrás a fő tartalomra

Bevezető

Üdvözöllek Kedves Olvasó! A nevem Nagy Viktória, szenvedélyem a bútorfestés és sok más egyéb csináld magad dolog, amikkel az otthonunkat, szebbé, személyesebbé tehetjük. Eredeti szakmám szerint nem sok közöm van az alkotás világához, de már gyermekkorom óta sok kézműves és művészi jellegű hobbim volt, mindig is szerettem az egyedi dolgokat. A bútorfestéssel néhány éve ismerkedtem meg, és azóta semmit nem csitult a rajongásom. Nagyon sok - főként külföldi - oldalt böngészek új technikák és inspirációk után kutatva. És persze festek is, amikor csak időm engedi. A blogon az eddig megszerzett tapasztalatot és tudást szeretném, megosztani Veletek, illetve persze várom a Ti ötleteiteket, munkáitokat is. A közös tudásmegosztás segítségével remélem, hogy minden arra vágyó Alkotónak sikerül létrehoznia a vágyott bútorát. Ha érdekelnek a fentiek, tarts velem! Kellemes időtöltést és örömteli alkotást kívánok! Viki

Bútorfestés lépésről lépésre: kék-bronz éjjeli szekrény Annie Sloan krétafestékkel

A posztban az alábbi szekrénykék elkészítését mutatom be Nektek.

A szekrényeket egy garázsvásárban találtam, nem voltak túl jó állapotban. A felületük karcos volt, a festék megbarnult sok helyen.
Eszközök

  • Csiszológép és csiszolószivacs (80-240)
  • Folyékony fa
  • Annie Sloan krétafesték - Napoleonic blue
  • Pentart dekor soft festék - fekete
  • Pentart metál akrilfesték - bronz
  • Pentart antikoló paszta - réz
  • Annie Sloan viasz - átlátszó
  • Maszkolószalag
  • Lakkbennzin
  • Pentart átlátszó selyemfényű lakk

1. Tisztítás után csiszolással kezdtem. A bútor teljes felületét végigcsiszoltam, mivel számos részén karcolások borították, valamint a festék is pattogzott sok helyen. Nem távolítottam el az összes festékréteget (még most is csiszolnám...) addig csiszoltam vissza, amíg a felület sima és stabil lett.

2. Ezután a nagyobb sérüléseket folyékony fával javítottam, csiszoltam.

3. Ezt követően a bútort alaposan por és zsírmentesítettem mosószeres vízzel. A fogantyúkat leszedtem.

4. A kék és a fekete (ezt belülre) festéket 2 rétegben vittem fel a felületre, köztük 1 nap száradási időt hagytam. Alapozásra nem volt szükség, mivel a krétafesték tökéletesen tapadt a felületre, a sötét szín miatt átvérzéstől sem kellett tartanom.

5. Ezután kezdtem a díszek festését a metál akrilfestékkel. Ez nagyon aprólékos munka volt, sok idő ment el vele. Vékony ecsetet használtam, ahol esetleg kicsúsztam a mintából ott, a kék festékkel javítottam.


6. A lábakra "zoknit" festettem, kimértem, hogy meddig érjen a festés, majd maszkolószalaggal takartam a láb többi részét. 2 rétegben festettem a metál akrilfestékkel.

7. A fiókok oldalát stencil segítségével szintén akrilfestékkel díszítettem.

8. Miután elkészült a teljes festés, átlátszó viasszal zártam a felületet.

9. Az eredeti fogantyúkat kivételesen megtartottam, mert passzoltak a stílushoz és nem voltak rossz állapotban, csak a több réteg festéket kellett róluk eltávolítani. Egy üvegbe raktam őket és lakkbenzint öntöttem rájuk, úgy hogy ellepje őket. 2 napig hagytam (felejtettem :)) őket az üvegben, ezután már szivaccsal könnyen lejött a festék. Alapos tisztítást követően metál akrilfestékkel festettem őket, majd átlátszó lakkal kentem át mindegyiket.

10. Ezután réz antikoló pasztával átkentem a díszeket és a lábakat, ez nagyon szépen kiemelte az akrilfestett részeket.

És kész is :)







A lépések alapján látható, hogy ez egy nagyon egyszerű technika, bár vannak aprólékos részei, alapvetően könnyen elkészíthető azok számára is, akik még most kóstolgatják a bútorfestést :) A színek kiválasztása volt a legfontosabb, hogy az összhatás szép és harmonikus legyen. A színek kiválasztására mindig szánjunk több időt, ha lehetséges nézzük meg egymás mellett élőben a kiválasztott árnylatokat.

Remélem tetszett a bejegyzés és kedvet kaptál Te is a festéshez! Ha igen, akkor ide kattintva elolvashatod a bútorfestés alapjairól szóló cikkeket is.

Itt pedig a korábbi átalakítások részletes leírását találhatod.

Örömteli alkotást kívánok!

Viki

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorfestés alapok: a bútor kiválasztása

Sok weboldal foglalkozik már ezzel a témakörrel, de úgy érzem nem lehet teljes egy bútorfestéssel foglalkozó blog, ha nem az alapoktól indulunk. A megfelelő bútor kiválasztása nagyon fontos lépés, meghatározza a későbbi összes munkafolyamatot. A bútor állapota Sokan írták már előttem is, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni, csak olyan bútorral dolgozzunk, aminek nincsenek komoly szerkezeti hibái és nem hiányoznak nagyobb részei (hacsak nem vagyunk profi asztalosok). Ezek kijavítása és pótlása komoly szakértelmet igényelhet és sok esetben nem kevés pénzbe kerül. A bútor stílusa Általában megvan az elképzelésünk arról, hogy a bútorunkat milyen stílusban, milyen technikával szeretnénk átalakítani. Shabby chic, vintage, retro vagy más egyéb nekünk tetsző végeredményt szeretnénk látni a munka elkészültekor.  Nem lehet azonban bármilyen bútorból bármilyen stílust megalkotni. Minden darab esetén megvannak azok a technikák, amik jól mutatnak a felületen, amik kiemelik a b

Bútorfestés alapok: alapozás

A következőkben az alapozás rejtelmeibe avatlak be Titeket. Bútorfestés során én szinte kizárólag krétafestéket (esetleg tejfestéket) használok. Ezt ajánlom másnak is, mert gyönyörű végeredmény érhető el általa és rengeteg festési technika megvalósítható vele. A posztban a krétafestékhez szükséges alapozásról lesz szó. Alapozót az alábbi okokból szükséges használni: 1. A tapadás fokozásának érdekében. A krétafesték és a tejfesték esetén erre a funkcióra nincs szükség, ugyanis ezek a festékek önmagukban is nagyon jól tapadnak szinte minden felületre (a tejfesték esetén magához a festékhez kell tapadásfokozó adalékot keverni). Előfordulhat, hogy a bútort olyan helyre szánjuk ahol erős igénybevételnek lesz kitéve (pl. fürdőszoba) vagy a funkciója miatt gyakran kell takarítani, akár erősebb vegyszerekkel is. Ebben az esetben megfontolandó az alapozó használata, mivel ez növelheti a festék élettartamát a felületen. 2. Az "átvérzés" megakadályozása érdekében. T

Bútorfestés lépésről lépésre: krémszínű fésülködő asztal

Ennek a posztnak a témája ennek a kis fésülködő asztalkának az átalakulása: A bútor családi örökség, egy kislány hálószobájába fog kerülni, ennek megfelelően választottuk a színeket is, rózsaszín és fehér. Nem mondom, hogy kimondottan az én színeim, de a megrendelőért mindent :) Innen indultunk: Eszközök Pentart dekor soft alapozó Azúr Bagoly tejfesték  -  krémfehér * Pentart dekor soft festék - viktoriánus rózsaszín Pentart transzfer oldat Lézernyomtatóval nyomtatott képek Annie Sloan átlátszó viasz * A link a festék weboldalára irányít. A bútor szép állapotban volt, így csak egy nagyon finom csiszolópapírral végigcsiszoltam az egész felületet. Nem igazán tudtam eldönteni, hogy van e esély átvérzésre - volt már rossz tapasztalatom ilyen bútorral - így inkább alapoztam dekor soft paint alapozóval. Ezután kikevertem a tejfestéket a szokásos módon (1 festék : 1 víz : 1 tapadásfokozó), majd jöhetett a festés.  Két rétegben felkentem a krémfehér színt.* * Sokan megi

Kövess Facebookon is

Nézd meg pinterest oldalamat!