Ugrás a fő tartalomra

Bevezető

Üdvözöllek Kedves Olvasó! A nevem Nagy Viktória, szenvedélyem a bútorfestés és sok más egyéb csináld magad dolog, amikkel az otthonunkat, szebbé, személyesebbé tehetjük. Eredeti szakmám szerint nem sok közöm van az alkotás világához, de már gyermekkorom óta sok kézműves és művészi jellegű hobbim volt, mindig is szerettem az egyedi dolgokat. A bútorfestéssel néhány éve ismerkedtem meg, és azóta semmit nem csitult a rajongásom. Nagyon sok - főként külföldi - oldalt böngészek új technikák és inspirációk után kutatva. És persze festek is, amikor csak időm engedi. A blogon az eddig megszerzett tapasztalatot és tudást szeretném, megosztani Veletek, illetve persze várom a Ti ötleteiteket, munkáitokat is. A közös tudásmegosztás segítségével remélem, hogy minden arra vágyó Alkotónak sikerül létrehoznia a vágyott bútorát. Ha érdekelnek a fentiek, tarts velem! Kellemes időtöltést és örömteli alkotást kívánok! Viki

Bútorfestés lépésről lépésre: fekete-arany komód

Az alábbiakban ennek a fekete, arany díszítésű komódnak a készítését mutatom meg Nektek.


Ezt a komódot a már korábban átalakított kék-arany komóddal együtt vettem, elég hasonlóak voltak egymáshoz. Ezt a darabot nem akartam megtartani (nincs már hely :)), így eladásra alakítottam át. Amikor megláttam szinte azonnal tudtam, hogy mit fogok csinálni vele. Eredetileg elég jellegtelen kis darab volt, így egy különleges dizájnt szántam neki :)

Szükséges eszközök

  • Tejefesték - ében
  • Tapadásfokozó tejfestékhez
  • Pentart befejező viasz - színtelen
  • Stamperia stencil
  • Pentart antikoló viasz - arany
  • Füstfólia - arany (kb. 6-7db)
  • Lapos ecset
  • Szivacs ecset.
  • Puha rongy


Innen indultunk:
  • Eltávolítottam a fogantyúkat, az ajtókon tapaszoltam a helyüket, majd simára csiszoltam.
  • A szemfülesek észrevehetik, hogy az ajtókon van egy plusz díszlécezés, ami a kész komódon már nincs rajta. Nos alapvetően nagyon nem szeretem a jó állapotú díszítést eltávolítani, de ide stencil mintát szántam, és ehhez nagyobb hely kellett, így egy fogó segítségével leszedtem őket. A helyüket szintén javítottam mestertapasszal és csiszoltam.
  • A bútor felülete szép volt, teljes csiszolás nem kellett, így egy szappanos lemosás előkészítésként elég volt.
  • Alapozásra nem volt szükség, mivel magához a festékhez kevertem tapadásfokozót. Átvérzéstől nem kellett tartani, mert a fekete színen nem látszik.
  • A tejfesték por állagú, alkalmazás előtt kell elkészíteni. Ennél a fajtánál egy rész por - egy rész víz az arány. Hogy őszinte legyek, nem volt szívem a háztartásunk egyetlen mérlegét összefestékezni, így én 'szemre mértem' (de másnak ezt nem ajánlanám:)). A festék könnyen keveredett, nem maradt csomós. Miután elkészült hozzákevertem a tapadásfokozót, 2 rész festék - 1 rész tapadásfokozó arányban. 
  • A kész festéket 2 rétegben kentem föl, sima tömött ecsettel. (A rétegek között kivártam a száradási időt.) A bútor belsejét is festettem.

Az ecset:
  • Miután ezzel elkészültem, azt a területet, ahová a stencil mintát szántam, átlátszó viasszal kezeltem.
  • Következett a stencilminta felvitele. Egy kis méretű szivacs ecsetre felvittem egy kevés viaszt, ezt egy tiszta felületen alaposan a szivacsba dolgoztam, és így kezdtem az antik viasz felvitelét a felületre. Kicsi, tapogató mozdulatokkal dolgoztam (egyébként viasszal sokkal könnyebb stencilezni, mint festékkel, mert ez nem tud a stencil alá folyni).



  • Ezután következett a füstfólia felvitele.

  • Egy ecsettel felvittem a felületre a ragasztót, hagytam egy kicsit száradni (1-2 perc elég).

  • Ezután rásimítottam a füstfóliát egy ecsettel.

  • Így jártam el mindenhol.
  • Ezután már csak a viaszolás volt hátra, alaposan átkentem az egész bútort, és már készen is vagyunk :). (Azon a részen, ahol az antik viasz minta van, már nem kell viaszolni, ezt megtettük a stencilezés előtt. Ráadásul az átlátszó viasz bedörzsölése összemaszatolhatja a mintát!) 








A füstfóliával való díszítés tényleg nagyon egyszerű és nagyon látványos. Kezdőknek is kitűnő választás, mert akár elsőre is igazán gyönyörű lesz a végeredmény.

Remélem tetszett a bejegyzés és kedvet kaptál Te is a festéshez! Ha igen, akkor ide kattintva elolvashatod a bútorfestés alapjairól szóló cikkeket is.

Örömteli alkotást kívánok!
Viki

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorfestés alapok: a bútor kiválasztása

Sok weboldal foglalkozik már ezzel a témakörrel, de úgy érzem nem lehet teljes egy bútorfestéssel foglalkozó blog, ha nem az alapoktól indulunk. A megfelelő bútor kiválasztása nagyon fontos lépés, meghatározza a későbbi összes munkafolyamatot. A bútor állapota Sokan írták már előttem is, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni, csak olyan bútorral dolgozzunk, aminek nincsenek komoly szerkezeti hibái és nem hiányoznak nagyobb részei (hacsak nem vagyunk profi asztalosok). Ezek kijavítása és pótlása komoly szakértelmet igényelhet és sok esetben nem kevés pénzbe kerül. A bútor stílusa Általában megvan az elképzelésünk arról, hogy a bútorunkat milyen stílusban, milyen technikával szeretnénk átalakítani. Shabby chic, vintage, retro vagy más egyéb nekünk tetsző végeredményt szeretnénk látni a munka elkészültekor.  Nem lehet azonban bármilyen bútorból bármilyen stílust megalkotni. Minden darab esetén megvannak azok a technikák, amik jól mutatnak a felületen, amik kiemelik a b

Bútorfestés alapok: alapozás

A következőkben az alapozás rejtelmeibe avatlak be Titeket. Bútorfestés során én szinte kizárólag krétafestéket (esetleg tejfestéket) használok. Ezt ajánlom másnak is, mert gyönyörű végeredmény érhető el általa és rengeteg festési technika megvalósítható vele. A posztban a krétafestékhez szükséges alapozásról lesz szó. Alapozót az alábbi okokból szükséges használni: 1. A tapadás fokozásának érdekében. A krétafesték és a tejfesték esetén erre a funkcióra nincs szükség, ugyanis ezek a festékek önmagukban is nagyon jól tapadnak szinte minden felületre (a tejfesték esetén magához a festékhez kell tapadásfokozó adalékot keverni). Előfordulhat, hogy a bútort olyan helyre szánjuk ahol erős igénybevételnek lesz kitéve (pl. fürdőszoba) vagy a funkciója miatt gyakran kell takarítani, akár erősebb vegyszerekkel is. Ebben az esetben megfontolandó az alapozó használata, mivel ez növelheti a festék élettartamát a felületen. 2. Az "átvérzés" megakadályozása érdekében. T

Bútorfestés alapok: az ecset kiválsztása

Még mielőtt elkezdenénk festeni, ki kell választanunk a megfelelő ecsetet. Az alábbiakban ehhez próbálok segítséget nyújtani. Milyen ecsetet válasszunk? Amikor elkezdtem festeni, ezzel a kérdéssel egyáltalán nem foglalkoztam, azt használtam, amit itthon találtam. Aztán szépen lassan rájöttem, hogy egyáltalán nem mindegy milyen minőségű ecsettel dolgozok. Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy csak a legdrágább ecset lehet jó, de nem biztos, hogy megéri ezen nagyon spórolni. Még mielőtt belemélyednénk a témába, tisztázzuk, hogy mit is jelent a jó minőség. Az ecset fajtájától, méretétől függetlenül alapelvárás az, hogy ne hullajtsa a szőrét, stabilan legyen összerakva, ne essen szét a kezünkben (ilyenre is volt már példa). A boltban vegyük kézbe az ecsetet, óvatosan húzgáljuk meg a szálakat, ellenőrizzük, hogy könnyen kihullanak e. Vizsgáljuk meg az egész ecsetet, kicsit csavargassuk meg, ha mozog a foglalat, vagy gyengének tűnnek a rögzítések inkább válasszunk másikat. Az az ecse

Kövess Facebookon is

Nézd meg pinterest oldalamat!