Ugrás a fő tartalomra

Bevezető

Üdvözöllek Kedves Olvasó! A nevem Nagy Viktória, szenvedélyem a bútorfestés és sok más egyéb csináld magad dolog, amikkel az otthonunkat, szebbé, személyesebbé tehetjük. Eredeti szakmám szerint nem sok közöm van az alkotás világához, de már gyermekkorom óta sok kézműves és művészi jellegű hobbim volt, mindig is szerettem az egyedi dolgokat. A bútorfestéssel néhány éve ismerkedtem meg, és azóta semmit nem csitult a rajongásom. Nagyon sok - főként külföldi - oldalt böngészek új technikák és inspirációk után kutatva. És persze festek is, amikor csak időm engedi. A blogon az eddig megszerzett tapasztalatot és tudást szeretném, megosztani Veletek, illetve persze várom a Ti ötleteiteket, munkáitokat is. A közös tudásmegosztás segítségével remélem, hogy minden arra vágyó Alkotónak sikerül létrehoznia a vágyott bútorát. Ha érdekelnek a fentiek, tarts velem! Kellemes időtöltést és örömteli alkotást kívánok! Viki

Bútorfestés lépésről lépésre: arany - ribiszke komód

Ebben a posztban ennek a komódnak a készítését mutatom be Nektek.

A garázsvásári szerzemények utolsó darabja. Eredetileg valami kicsit visszafogottabb külsőt terveztem neki, de aztán kipattant a fejemből az aranyozott fedlap ötlete, és ezután nem volt megállás.

Ez egy elég hivalkodó, extravagáns darab lett, ami nyilván nem is tetszhet mindenkinek. De nem is ez volt a cél. Én - ahogy a blogon is láthatjátok - általában kisebb bútorokat festek. Úgy gondolom, hogy egy jól berendezett lakásban/szobában egy-egy ilyen kisebb bútoron nagyon jól elfér valami különleges dizájn. A nagyobb bútorok esetén érdemes a semlegességre törekedni, nagy felületen pl. ez a piros szín túlzó lehet. De egy semlegesebb bútorokkal berendezett szobában ez a komód lehet a fókuszpont, és szerintem ez az egyik lényege a bútorfestésnek. Ha már van egy ilyen különleges, egyedi, kézzel készült bútor a szobában, akkor legyen ez a fókuszpont (különben is, ezért dolgozunk vele olyan sokat, nemigaz? :)) Nyilván egy markáns dizájn nem tetszhet mindenkinek, de ez nem is gond, ettől lesz különböző minden otthon.

Ezután a kis kitérő után visszatérhetünk a bútor készítéséhez. Ez tulajdonképpen - festés szempontjából :) - egy nagyon egyszerű darab.
Innen indultunk:

Eszközök
Azúr Bagoly tejfesték - ribiszke*
Azúr Bagoly tapadásfokozó*
Vans viasz - átlátszó*
Pentart antikoló paszta - arany
Cadence füstfólia - arany
Cadence füstfólia ragasztó
Akril spray lakk
* a linkre kattintva a webáruházba léphettek.


  • A régi fehér festék eléggé fel volt repedezve, így sok helyen fáig kellett csiszolni. Ezt a lépést sose hagyjuk ki, ha a régi festék nem túl jó állapotú. A pergő festéken a mi festékünk sem fog már tapadni és a repedéseket sem fedi el a plusz réteg festés. Száradás után ugyanúgy - bizonyos színek esetén méginkább - látszódni fognak.
  • A régi fogantyúk helyét folyékony fával tüntettem el.

Ennél a bútornál - ahogy egyébként sok más esetben is - a fentiek miatt sokkal hosszabb volt az előkészítési fázis, mint maga a festés.

  • A festés két rétegben történt, ribiszke színű tejfestékkel (víz 1 : 1 festékpor). Mivel a bútoron azért maradt a régi festékből, így biztos-ami biztos, a szokásos mennyiségben kevertem a festékhez tapadásfokozót (festék 2 : 1 tapadásfokozó).
  • Széles, lapos ecsettel festettem, gyorsan haladtam. Szép, ecsetnyom mentes felületet kaptam.
  • A festéket viasszal zártam.

Szépen mélyített a színen a viasz
  • Ezután jött a fedlap. Itt sem kell semmi ördöngös dologra gondolni. Ahogy már korábban sok esetben írtam, felkentem a ragasztót (először a fedlap felére), majd hagytam száradni (1-2 perc). Ezután óvatosan felhelyeztem a fóliákat, úgy, hogy kis mértékben fedésben legyenek. Így jártam el a fedlap másik felén is. Végül lesepertem a felesleges fóliát. Ahol esetleg kimaradt egy-egy kis rész, ott a lehulló "morzsákkal" pótoltam az aranyozást. Így nem teljesen sima, egybefüggő a felület, hanem egy kicsit játékosabb.
  • Az aranyozást magas fényű akril spray lakkal rögzítettem.
  • A bútoron van néhány bemarás és faragás, ezeket nagyon halványan arany színű antikoló pasztával emeltem ki. Nem akartam hangsúlyosra, itt a fedlap viszi a prímet :)
  • Ezután kifúrtam az új fogantyúk helyét és felraktam őket. Ez az arany fogó nagyon szépen összhangot teremt a fedlappal. Egy jól megválasztott fogantyú öltöztet, sokat dobhat a bútor megjelenésén, válasszunk okosan és körültekintően :)
És ennyi, kész is. Egy egyszerű módszer, egy nagyon különleges bútordarab megalkotására.




A festékeket az Azúr Bagoly webáruházból rendeltem.

Remélem tetszik az átalakítás. Ha kedvet kaptál a festéshez, itt nagyon sok infót találsz a kezdéshez.
Ha szívesen olvasnál hasonló átalakításokról, akkor a korábbi munkáimat itt találod.

Örömteli alkotást!
Viki

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorfestés alapok: a bútor kiválasztása

Sok weboldal foglalkozik már ezzel a témakörrel, de úgy érzem nem lehet teljes egy bútorfestéssel foglalkozó blog, ha nem az alapoktól indulunk. A megfelelő bútor kiválasztása nagyon fontos lépés, meghatározza a későbbi összes munkafolyamatot. A bútor állapota Sokan írták már előttem is, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni, csak olyan bútorral dolgozzunk, aminek nincsenek komoly szerkezeti hibái és nem hiányoznak nagyobb részei (hacsak nem vagyunk profi asztalosok). Ezek kijavítása és pótlása komoly szakértelmet igényelhet és sok esetben nem kevés pénzbe kerül. A bútor stílusa Általában megvan az elképzelésünk arról, hogy a bútorunkat milyen stílusban, milyen technikával szeretnénk átalakítani. Shabby chic, vintage, retro vagy más egyéb nekünk tetsző végeredményt szeretnénk látni a munka elkészültekor.  Nem lehet azonban bármilyen bútorból bármilyen stílust megalkotni. Minden darab esetén megvannak azok a technikák, amik jól mutatnak a felületen, amik kiemelik a b

Bútorfestés alapok: alapozás

A következőkben az alapozás rejtelmeibe avatlak be Titeket. Bútorfestés során én szinte kizárólag krétafestéket (esetleg tejfestéket) használok. Ezt ajánlom másnak is, mert gyönyörű végeredmény érhető el általa és rengeteg festési technika megvalósítható vele. A posztban a krétafestékhez szükséges alapozásról lesz szó. Alapozót az alábbi okokból szükséges használni: 1. A tapadás fokozásának érdekében. A krétafesték és a tejfesték esetén erre a funkcióra nincs szükség, ugyanis ezek a festékek önmagukban is nagyon jól tapadnak szinte minden felületre (a tejfesték esetén magához a festékhez kell tapadásfokozó adalékot keverni). Előfordulhat, hogy a bútort olyan helyre szánjuk ahol erős igénybevételnek lesz kitéve (pl. fürdőszoba) vagy a funkciója miatt gyakran kell takarítani, akár erősebb vegyszerekkel is. Ebben az esetben megfontolandó az alapozó használata, mivel ez növelheti a festék élettartamát a felületen. 2. Az "átvérzés" megakadályozása érdekében. T

Bútorfestés lépésről lépésre: krémszínű fésülködő asztal

Ennek a posztnak a témája ennek a kis fésülködő asztalkának az átalakulása: A bútor családi örökség, egy kislány hálószobájába fog kerülni, ennek megfelelően választottuk a színeket is, rózsaszín és fehér. Nem mondom, hogy kimondottan az én színeim, de a megrendelőért mindent :) Innen indultunk: Eszközök Pentart dekor soft alapozó Azúr Bagoly tejfesték  -  krémfehér * Pentart dekor soft festék - viktoriánus rózsaszín Pentart transzfer oldat Lézernyomtatóval nyomtatott képek Annie Sloan átlátszó viasz * A link a festék weboldalára irányít. A bútor szép állapotban volt, így csak egy nagyon finom csiszolópapírral végigcsiszoltam az egész felületet. Nem igazán tudtam eldönteni, hogy van e esély átvérzésre - volt már rossz tapasztalatom ilyen bútorral - így inkább alapoztam dekor soft paint alapozóval. Ezután kikevertem a tejfestéket a szokásos módon (1 festék : 1 víz : 1 tapadásfokozó), majd jöhetett a festés.  Két rétegben felkentem a krémfehér színt.* * Sokan megi

Kövess Facebookon is

Nézd meg pinterest oldalamat!