Ugrás a fő tartalomra

Bevezető

Üdvözöllek Kedves Olvasó! A nevem Nagy Viktória, szenvedélyem a bútorfestés és sok más egyéb csináld magad dolog, amikkel az otthonunkat, szebbé, személyesebbé tehetjük. Eredeti szakmám szerint nem sok közöm van az alkotás világához, de már gyermekkorom óta sok kézműves és művészi jellegű hobbim volt, mindig is szerettem az egyedi dolgokat. A bútorfestéssel néhány éve ismerkedtem meg, és azóta semmit nem csitult a rajongásom. Nagyon sok - főként külföldi - oldalt böngészek új technikák és inspirációk után kutatva. És persze festek is, amikor csak időm engedi. A blogon az eddig megszerzett tapasztalatot és tudást szeretném, megosztani Veletek, illetve persze várom a Ti ötleteiteket, munkáitokat is. A közös tudásmegosztás segítségével remélem, hogy minden arra vágyó Alkotónak sikerül létrehoznia a vágyott bútorát. Ha érdekelnek a fentiek, tarts velem! Kellemes időtöltést és örömteli alkotást kívánok! Viki

Bútorfestés lépésről lépésre: A retro komód

Kicsit elmaradtam a posztolással, sok minden van vázlatként, de valahogy mindig máshoz kezdek, így a befejezés elmarad. De a halogatást is be kell fejezni, szóval itt az új poszt, amiben a retro komód átalakulását mutatom be nektek.

Egy picit ambivalens vagyok a retro stílussal kapcsolatban. Nagyon tetszenek ezek a bútorok, de a saját otthonomba nehezen tudom elképzelni. Viszont vannak olyan bútorok, amelyek esetén egyszerűen kötelező kör ez a stílus. Számomra ez a komód is ilyen volt.

Ez volt a kiindulása állapot.

Ez a bútor végtelenül egyszerű, letisztult formavilágú, még csak véletlenül sincs rajta egy íves rész sem. Az ilyen bútoroknak szinte mindig jól a retro stílus és az erősen geometrikus díszítés. Mivel maga a bútor egyszerű, nyugodtan "elbírja" a karakteresebb színeket is, az egyenes vonalakhoz és éles sarkokhoz pedig tökéletesen passzol a geometrikus formavilág. Ilyen bútort soha ne próbáljunk vintage, shabby chic vagy ehhez hasonló külsőre festeni. Egész biztosan nem fogjuk elérni a kívánt hatást, mert egy ilyen bútornak ezek a festési technikák teljesen stílusidegenek.

Na szóval, ennek alapján, amikor ezt a bútort megláttam, biztos voltam benne, hogyan fogom festeni, ez egyszerűen adta magát. Az már csak a hab volt a tortán, hogy a felső fiók nem is fiók, hanem egy rejtett tükrös, piperés rész :)

Eszközök:

  • Azúr Bagoly tejfesték - sütőtök, hóvirág
  • Mywall stencil
  • Vans viasz - átlátszó
  • Pentart akrilfesték - fekete
  • Sadolin folyékony fa 
1. A bútor fedlapja nagyon szép volt eredetileg, nagyon megtetszett a furnér erezete, mindenképpen meg akartam tartani, illetve a lábakon is az eredeti szín megtartása mellett döntöttem. Így a fa részek szépen keretezik a festett részeket. A komód teljes felülete vastag lakk borítású volt, ami nem volt ugyan rossz állapotban, de nagyon ósdi hatása volt. Így, ahol meg akartam hagyni az eredeti fát, ott hőlégfúvó és spakli segítségével eltávolítottam a régi lakkot.
2. Meglepően könnyen ment.
3. A lábakon itt-ott kicsit elvált a furnér, itt faragasztót használtam és gyors rögzítővel fixáltam a ragasztott részeket. A régi fogantyú helyét fatapasszal tüntettem el. Ezután a bútor teljes felületét átcsiszoltam 240-es papírral.
4. Következett a maszkolás. Minden olyan részt, amit nem akartam lefesteni maszkoltam.
5. Kezdődhetett a festés.

  • A hóvirág színnel kezdtem. A festéket a szokásos módon kevertem, az első réteghez bátrabban löttyintettem a tapadásfokozót is, mert elég kemény volt a lakkozott felület. Összesen 4 rétegre volt szükség a tökéletes fedéshez.
  • Itt ismét megjegyzem, nem kell megijedni a magas rétegszámtól, az első réteg itt is alig alig fedett valamit, de ez nem gond. A végére szép lesz, nem kell idegeskedni :)
  • Miután a festés megszáradt, kimaszkoltam a már festett részeket, ahol szükséges volt és következett a sütőtök :) Eredetileg a bútor teljes belsejét is festeni akartam ezzel a színnel, de mivel annyira szép állapotú volt, így végül csak a fióklapokat, és szekrény alsó és hátsó lapját festettem. Így kicsit frissült a belső is, de mégsem volt olyan nagy munka. 3 réteg elég is volt.

6. Így nézett ki ezután a szekrény:

7. Nekem már így is tetszett, de azért érződik, hogy csak kell még egy kis plusz.
Ez a plusz a stencil minta, ami feltette az i-re a pontot. A stencilezésről már sokat írtam itt, így aztán nem is mennék bele ismét a részletekbe. Talán csak annyit emelnék ki, hogy itt hengert használtam, mivel elég nagy a felület, így haladósabb volt a dolog. Ebben az esetben is használtam stencil rögzítő spray-t, én nagyon szeretem, aki tutira akar menni, annak szívből ajánlom.

  • A stencil minta nagy része szintén sütőtök színű, egy nagyon kevés feketét kevertem bele, egyrészt azért, hogy megtörje az egyhangúságot, másrészt, hogy az új fogantyú színével is harmonizáljon.

Ilyen lett:

Ezután már csak átkentem viasszal a teljes bútort, felraktam a fogantyút és kész is.









Bármennyire hihetetlennek is hangzik, egyáltalán nem volt nehéz. Nem kell hozzá sem nagy kézügyesség, sem különleges technika. Itt a lényeg a színeken és a formákon van. Ezt kellett jól eltalálni, a többi már ment magától :)

A tejfestékeket és az átlátszó viaszt az Azúr Bagoly webáruházból rendeltem.

Remélem tetszik az átalakítás. Ha kedvet kaptál a festéshez, itt nagyon sok infót találsz a kezdéshez.
Ha szívesen olvasnál hasonló átalakításokról, akkor a korábbi munkáimat itt találod.

Örömteli alkotást!
Viki

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorfestés alapok: a bútor kiválasztása

Sok weboldal foglalkozik már ezzel a témakörrel, de úgy érzem nem lehet teljes egy bútorfestéssel foglalkozó blog, ha nem az alapoktól indulunk. A megfelelő bútor kiválasztása nagyon fontos lépés, meghatározza a későbbi összes munkafolyamatot. A bútor állapota Sokan írták már előttem is, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni, csak olyan bútorral dolgozzunk, aminek nincsenek komoly szerkezeti hibái és nem hiányoznak nagyobb részei (hacsak nem vagyunk profi asztalosok). Ezek kijavítása és pótlása komoly szakértelmet igényelhet és sok esetben nem kevés pénzbe kerül. A bútor stílusa Általában megvan az elképzelésünk arról, hogy a bútorunkat milyen stílusban, milyen technikával szeretnénk átalakítani. Shabby chic, vintage, retro vagy más egyéb nekünk tetsző végeredményt szeretnénk látni a munka elkészültekor.  Nem lehet azonban bármilyen bútorból bármilyen stílust megalkotni. Minden darab esetén megvannak azok a technikák, amik jól mutatnak a felületen, amik kiemelik a b

Bútorfestés alapok: alapozás

A következőkben az alapozás rejtelmeibe avatlak be Titeket. Bútorfestés során én szinte kizárólag krétafestéket (esetleg tejfestéket) használok. Ezt ajánlom másnak is, mert gyönyörű végeredmény érhető el általa és rengeteg festési technika megvalósítható vele. A posztban a krétafestékhez szükséges alapozásról lesz szó. Alapozót az alábbi okokból szükséges használni: 1. A tapadás fokozásának érdekében. A krétafesték és a tejfesték esetén erre a funkcióra nincs szükség, ugyanis ezek a festékek önmagukban is nagyon jól tapadnak szinte minden felületre (a tejfesték esetén magához a festékhez kell tapadásfokozó adalékot keverni). Előfordulhat, hogy a bútort olyan helyre szánjuk ahol erős igénybevételnek lesz kitéve (pl. fürdőszoba) vagy a funkciója miatt gyakran kell takarítani, akár erősebb vegyszerekkel is. Ebben az esetben megfontolandó az alapozó használata, mivel ez növelheti a festék élettartamát a felületen. 2. Az "átvérzés" megakadályozása érdekében. T

Bútorfestés alapok: az ecset kiválsztása

Még mielőtt elkezdenénk festeni, ki kell választanunk a megfelelő ecsetet. Az alábbiakban ehhez próbálok segítséget nyújtani. Milyen ecsetet válasszunk? Amikor elkezdtem festeni, ezzel a kérdéssel egyáltalán nem foglalkoztam, azt használtam, amit itthon találtam. Aztán szépen lassan rájöttem, hogy egyáltalán nem mindegy milyen minőségű ecsettel dolgozok. Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy csak a legdrágább ecset lehet jó, de nem biztos, hogy megéri ezen nagyon spórolni. Még mielőtt belemélyednénk a témába, tisztázzuk, hogy mit is jelent a jó minőség. Az ecset fajtájától, méretétől függetlenül alapelvárás az, hogy ne hullajtsa a szőrét, stabilan legyen összerakva, ne essen szét a kezünkben (ilyenre is volt már példa). A boltban vegyük kézbe az ecsetet, óvatosan húzgáljuk meg a szálakat, ellenőrizzük, hogy könnyen kihullanak e. Vizsgáljuk meg az egész ecsetet, kicsit csavargassuk meg, ha mozog a foglalat, vagy gyengének tűnnek a rögzítések inkább válasszunk másikat. Az az ecse

Kövess Facebookon is

Nézd meg pinterest oldalamat!